Nabídka našeho eshopu
Hawid - SF ochranné kapsy na známky - černé - 60 x 217 mm - 301 572
- Cena: 195 Kč
Slavný start
První letadlo bratří Wrightů se vzneslo do vzduchu v Kitty Hawk 17. prosince 1903. Letadlo řídil Orwille Wright, úspěšný let Flyeru trval 12 sekund a uletěl vzdálenost 40 metrů.
Starší z bratrů Wilbur se narodil 16. dubna 1867 v americkém státě Indiana. O čtyři roky později, 19. srpna 1871, přišel na svět Orwille.
Bratři si otevřeli opravnu bicyklů a brzy začali kola vlastní konstrukce vyrábět. V té době se již zajímali o létání. Po nezdarech Lilientála způsobených poryvem větru se zdálo, že cesta do vzduchu je pro těžké stroje na dlouho uzavřena. Orwille si uvědomil, že létající stroj potřebuje zařízení, které by jej udržovalo v rovnováze. Rozpracoval jeho princip a požádal o jeho patentování. Od roku 1900 prováděli Wrightové pokusy s kluzáky. Po prvních problémech postavili aerodynamický tunel a v něm ověřovali vlastnosti různých typů křídel za různých situací. V roce 1902 začali na novém kluzáku plachtit. Potom začali stavět letoun s motorovým pohonem a začali mu říkat Flayer. Dne 23. března 1903 požádali Wrightové Patentový úřad USA o udělení patentu na létající motorový stroj. Pak se již přiblížil historický vzlet. Cesta k uznání byla však ještě dlouhá.
Bratři si otevřeli opravnu bicyklů a brzy začali kola vlastní konstrukce vyrábět. V té době se již zajímali o létání. Po nezdarech Lilientála způsobených poryvem větru se zdálo, že cesta do vzduchu je pro těžké stroje na dlouho uzavřena. Orwille si uvědomil, že létající stroj potřebuje zařízení, které by jej udržovalo v rovnováze. Rozpracoval jeho princip a požádal o jeho patentování. Od roku 1900 prováděli Wrightové pokusy s kluzáky. Po prvních problémech postavili aerodynamický tunel a v něm ověřovali vlastnosti různých typů křídel za různých situací. V roce 1902 začali na novém kluzáku plachtit. Potom začali stavět letoun s motorovým pohonem a začali mu říkat Flayer. Dne 23. března 1903 požádali Wrightové Patentový úřad USA o udělení patentu na létající motorový stroj. Pak se již přiblížil historický vzlet. Cesta k uznání byla však ještě dlouhá.
Autor: Adolf Kuchyňka | 16. 12. 2003
Komentáře
Nejsou žádné komentáře
Nabídka našeho eshopu
522-537 - vícepásky v čistém stavu
- Cena: 14500 Kč
Album na poštovní známky - vč. listů VARIO
- Cena: 459 Kč
Servis článku