19. ledna 1948 měl ministr zahraničí Jan Masaryk navštívit Klub českých filatelistů v Brně. Shodou okolností konal Klub valnou hromadu právě v pondělí
Devatenácté století přineslo dlouhou řadu převratných objevů, které vyvolaly zásadní změny ve výrobě a v dopravě. Do provozu byly uvedeny první železniční tratě a brzy se začala vytvářet stále houstnoucí železniční síť
Sotva se chce věřit, že nejstarší a na první pohled již nemožně zastaralé způsoby dopravy zpráv a informací mají v současném světě moderních technologií ještě vůbec nějakou naději na přežití.
Pravidelná přeprava poštovních zásilek přes moře a světové oceány, dnes běžně mezi filatelisty označovaná jako lodní pošta, se rozvíjela postupně a v jasně rozpoznatelných etapách.
Přijde-li dnes řeč na přepravu zásilek vzdušnou cestou, každému se většinou automaticky vybaví letadlo. Přesto se až do první světové války přeprava poštovních zásilek letadlem odehrávala jen na úrovni pokusných letů.
Svoje služby veřejnosti pošta mnohdy organizovala vskutku originálním způsobem. Přesněji řečeno neobvyklá bývala především samotná doprava poštovních zásilek, v níž byla tradičně využívána zvířata.
Hlavní služební povinností poštmistrů samozřejmě bylo doručování zásilek. Od poloviny 18. století k nim přibyla další - přeprava osob. Byla zajišťována prostornými poštovními vozy
Původní sídlo pražského poštovního úřadu se od roku 1554 nacházelo na Malostranském náměstí v domě U Kříže (čp. 187 - 4), který zde stál od 16. století, na parcele bývalé vinice.
  Starší články