Jachta Hohenzollern kontra Aurora

Snad jen německá císařská jachta SMY Hohenzollern II (obr.1) může soutěžit se smutně proslaveným ruským (později sovětským) křížníkem Aurora v počtu výskytu jednotlivých lodí na poštovních známkách.

Jachta Hohenzollern kontra Aurora

SMY Hohenzollern II je námětem emise výpatních známek pro německé kolonie od roku 1900 do 1919 pro Německou Východní Afriku, Německou Jihozápadní Afriku, Kamerun, Karoliny, Kiautschou, Marshallovy ostrovy, Samou a Togo a od roku 1901 do 1919 pro Mariany a Německou Novou Guineu. Jedná se o malý formát pro nízké nominálové hodnoty (obr.2) a velký formát pro vysoké nominálové hodnoty (obr.3). Též poštovní celiny německých kolonií z tohoto obdbí mají natištěnou známku formátu nízkých nominálních hodnot (obr.4). Jedná se o velmi populární sběratelský úsek, nejen v Německu.

Jachta Hohenzollern kontra Aurora

Jachta Hohenzollern kontra Aurora

Jachta Hohenzollern kontra Aurora

Co to bylo za plavidlo, loď jménem SMY HOHENZOLLERN II ?
Byla to německá císařská jachta (SMY – Seiner Majestät Yacht – jachta jeho veličenstva), již druhá toho jména. Pojmenovaná podle vládnoucího císařského rodu Hohenzollern. Loď byla postavena v roce 1894 ve štětínské lodenici AG Vulcan. Byla 120m dlouhá, 14m široká, poháněná dvěmi 3-válcovými 3-expanzními parními stroji, každý o výkonu 4500 koňských sil. Po porážce císařského Německa v první světové válce připadla v roce 1918 tzv. Výmarské republice. Sešrotována byla v roce 1923.

Německý císař Wilhelm II. (1859-1941) strávil na své jachtě úhrnem čtyři a půl roku, zejména díky jeho pravidelným každoročním výletům k norským břehům v létech 1889-1914. Sloužila ovšem zejména k oficiálním cestám císaře do blízkého i vzdáleného zámoří a byla svědkem mnoha státnických jednání.

Autor: Jaroslav Tomandl | 15. 4. 2009

Komentáře

Nejsou žádné komentáře

Přidat komentář


© 2002 - 2020 Zdeněk Jindra
ISSN 1214-4223