Nabídka našeho eshopu
Zásobník na poštovní známky - 60 stran - bílé listy - SAFE retro potisk - č. 101
- Cena: 935 Kč
Historické dopravní prostředky - Tramvaj T3
Datum vydání: 23. září 2015
Název emise: Historické dopravní prostředky - Tramvaj T3
Nominální hodnota: 25 Kč
Katalogové číslo: 861
Výtvarný návrh Petr Ptáček
Tiskové listy:á 50 ks známek v šachovnicovém soutisku: 25 ks tramvaj + 25 ks parník
Rozměr obrázu známky: 40 x 23
Druh tisku: plnobarevný ofset
Námět známky:
Tatra T3 je československá tramvaj, vyráběná od začátku šedesátých let do druhé poloviny devadesátých let 20. století podnikem ČKD Praha v závodě Tatra Smíchov.
T3 byla vyvinuta především kvůli velké hmotnosti svého předchůdce – typu Tatra T2 – který nebyl pro menší provozovatele s nekvalitním kolejovým svrškem ideální. Díky nadčasovému designu a kvalitní konstrukci se tento nový vůz stal synonymem slova tramvaj. T3 je totiž rekordman v počtu vyrobených kusů jednoho modelu tramvaje (přes 14 000 vyrobených vozů). I v současnosti je (zřejmě) nejrozšířenějším tramvajovým vozem na světě. Na svoji dobu patřila k nejmodernějším vozidlům, byly použity nové materiály (např. plasty a sklolaminát).
Smíchovská Tatrovka dodala pražskému dopravnímu podniku celkem 1184 tramvají T3. Odběrateli těchto tramvají byla v minulosti i další československá města s tramvajovým provozem, prvními byly v roce 1963 Brno a Košice. Tramvaje se objevily ale i v zahraničí. Nejprve v tehdejším východním Německu – v dnešním Chemnitzu, Schwerinu anebo v jugoslávském Osijeku (dnes Chorvatsko) a v Sarajevu (dnes v Srbsku).
Největším odběratelem se ale stal bezesporu tehdejší Sovětský svaz. Do 34 měst bylo v letech 1963 až 1987 dodáno neuvěřitelných 11 353 tramvají T3.
První prototyp (evidenční číslo 6101) byl vyroben v roce 1960. Na podzim téhož roku byly v Praze zahájeny zkušební jízdy. V běžném provozu jezdil vůz od 21. června 1961.
Přestože od 90. let minulého století dochází k vyřazování T3 v českých městech, její zmodernizované verze budou po Praze jezdit ještě desítky let.
Tramvaje T3 jsou zapsány v Guinnessově knize rekordů jako nejpočetněji vyrobený typ tramvají na světě.
(zdroj www.cpost.cz)
FDC – obálka prvního dne vydání:
Se známkou se vydává obálka prvního dne vydání včetně příležitostného poštovního razítka.
(zdroj www.cpost.cz)
Poznámka redakce:
určitě jste si všimli nového způsobu zveřejňování novinek. Naší snahou je mít co nejrozsáhlejší informace a obrázky všeho dostupného filatelistického materiálu. Dejte nám vědět, jak se Vám nové články o novinkách zamlouvají.
Novinky za nominál:
nově v našem eshopu nabízíme nové poštovní známky ČR za nominál. Tuto konkrétní známku zakoupíte zde na tomto odkazu.
Název emise: Historické dopravní prostředky - Tramvaj T3
Nominální hodnota: 25 Kč
Katalogové číslo: 861
Výtvarný návrh Petr Ptáček
Tiskové listy:á 50 ks známek v šachovnicovém soutisku: 25 ks tramvaj + 25 ks parník
Rozměr obrázu známky: 40 x 23
Druh tisku: plnobarevný ofset
Námět známky:
Tatra T3 je československá tramvaj, vyráběná od začátku šedesátých let do druhé poloviny devadesátých let 20. století podnikem ČKD Praha v závodě Tatra Smíchov.
T3 byla vyvinuta především kvůli velké hmotnosti svého předchůdce – typu Tatra T2 – který nebyl pro menší provozovatele s nekvalitním kolejovým svrškem ideální. Díky nadčasovému designu a kvalitní konstrukci se tento nový vůz stal synonymem slova tramvaj. T3 je totiž rekordman v počtu vyrobených kusů jednoho modelu tramvaje (přes 14 000 vyrobených vozů). I v současnosti je (zřejmě) nejrozšířenějším tramvajovým vozem na světě. Na svoji dobu patřila k nejmodernějším vozidlům, byly použity nové materiály (např. plasty a sklolaminát).
Smíchovská Tatrovka dodala pražskému dopravnímu podniku celkem 1184 tramvají T3. Odběrateli těchto tramvají byla v minulosti i další československá města s tramvajovým provozem, prvními byly v roce 1963 Brno a Košice. Tramvaje se objevily ale i v zahraničí. Nejprve v tehdejším východním Německu – v dnešním Chemnitzu, Schwerinu anebo v jugoslávském Osijeku (dnes Chorvatsko) a v Sarajevu (dnes v Srbsku).
Největším odběratelem se ale stal bezesporu tehdejší Sovětský svaz. Do 34 měst bylo v letech 1963 až 1987 dodáno neuvěřitelných 11 353 tramvají T3.
První prototyp (evidenční číslo 6101) byl vyroben v roce 1960. Na podzim téhož roku byly v Praze zahájeny zkušební jízdy. V běžném provozu jezdil vůz od 21. června 1961.
Přestože od 90. let minulého století dochází k vyřazování T3 v českých městech, její zmodernizované verze budou po Praze jezdit ještě desítky let.
Tramvaje T3 jsou zapsány v Guinnessově knize rekordů jako nejpočetněji vyrobený typ tramvají na světě.
(zdroj www.cpost.cz)
FDC – obálka prvního dne vydání:
Se známkou se vydává obálka prvního dne vydání včetně příležitostného poštovního razítka.
(zdroj www.cpost.cz)
Poznámka redakce:
určitě jste si všimli nového způsobu zveřejňování novinek. Naší snahou je mít co nejrozsáhlejší informace a obrázky všeho dostupného filatelistického materiálu. Dejte nám vědět, jak se Vám nové články o novinkách zamlouvají.
Novinky za nominál:
nově v našem eshopu nabízíme nové poštovní známky ČR za nominál. Tuto konkrétní známku zakoupíte zde na tomto odkazu.
Autor: Zdeněk Jindra | 1. 10. 2015
Komentáře
Nejsou žádné komentáře
Nabídka našeho eshopu
Hawid - SF ochranné kapsy na známky - černé - 60 x 217 mm - 301 572
- Cena: 195 Kč
Zásobník na známky Leuchtturm - COMFORT S64 - A4 - 64 stran - černé listy
- Cena: 1116 Kč
Servis článku