Komentáře ke článku


Časopis Filatelie a co se šeptá

Účelem tohoto článku není pošpinit jméno druhé strany, ale uvést některé problémy, které tento časopis má
Proč patří Filatelie obchodníkům28
Vložen: 13. 02. 2003 - 21:54:00Odpovědět
Tato záležitost je nyní stará asi 10 let. V té době došlo tehdejšímu vedení SČF, že Svaz není schopen pravidelně vydávaný časopis zajistit ekonomicky. Proto byl časopis nejprve vydáván společně Svazem a firmou FILATELIE s.r.o (společníci SČF a Mgr. Ing. František Beneš, CSc.) A právě před 8 lety (11.2.1995)Výkonný výbor SČF odsouhlasil prodej svého obchodného podílu v s.r.o. FILATELIE dalšímu společníkovi - Mgr. Ing. Benešovi. Tím přestal být prakticky časopís tiskovinou SČF a v současné době, kdy je vlastníkem obchodník, sleduje i časopis - pochopitelně - obchodní zájmy majitele. Jiná věc je obsah. I přesto, že je nyní barevná obálka, zdá se mi obsah jaksi jednostranně zaměřen. V dobách, které mnozí zatracují a někteří oplakávají, byl, podle mého soudu, pestřejší. Psalo se pro námětové sběratele, poštovní historiky, celináře, o méně známých známkových zemích světa. A dnes? Specializace ČSR, nesmyslně dlouhé rozklady znalců, soubor "mušinců" na známkách ČR. Zajímavý byl seriál o celistvostech ČSR I, ale jinak se téměř celá plocha časopisu točí okolo známek ČSR a ČR. Tento vstup je míněn jako vysvětlení, proč už Filatelie není časopisem SČF, to asi mnozí nevědí a taky jako názor na obsah.
Filatelie nebyla lepsí v předrevolučních letech29
Vložen: 15. 02. 2003 - 03:08:52Odpovědět
Zajímavé, ze redakce Filatelie zatim nato nereagovala! Jako clen a ctenár Filatelie musím zacít tim cim clánek koncí: je to ale lepší, než aby se časopis zrušil, jako se plánovalo po revoluci. To by opravdu byla skoda. Zároven muj názor je, ze Filatelie nebyla lepsí v předrevolučních letech. (Vlastním skoro vsechny císla od 1950 az dodnes) Co se monopolu týce, predce taky existuje Mercur Revue? OK, snad by bylo dobré kdyby SČF se téz podílelo v nakládání casopisu, to snad není nevyresitelný problém? Osobne mám jenom pozitivní zkusenosti z redakcí Filatelie. Pokazdé co jsem potreboval nejaké vysvetlení, nejaký údaj, scan nebo podobné, vzdy jsem to obratem bez jakých koliv problému obdrzel od Ing. F. Beneše. To co se mne osobne na casopisu nelíbí je jeho kvalita. Levný, cerno-bílý tisk ze spatnou reprodukcí fotografií patrí do 70-let. Ze jsou technické moznosti to zlepsit, vidíme na obale. Kdyz prirovnám Filatelii ke svédskému Filatelisten, je to enormní rozdíl kvality papíru. Casopis z vysokou technickou kvalitou je hotová radost císt a to by snad pomohlo zvednou pocet ctenáru Filatelie. Dekuji za slovo.
RE: Filatelie nebyla lepsí v předrevolučních letech30
Vložen: 15. 02. 2003 - 21:52:38Odpovědět
Souhlasím s názorem, že technická úroveň Filatelie, jak ji pan Hoffmann uvedl, by mohla být i vyšší. Ale souvisí to přímo se zdejšími poměry. Nebyl by asi problém trvat na kvalitním papíru a dokonalých reprodukcích, ale je to otázka ceny. Zůstala by stejná, jako je nyní? Jistěže ne. Musela by být nejméně dvojnásobná. A přímý důsledek? Jestliže dnes má Filatelie, jak se lze občas dočíst mezi řádky, asi 6000 předplatitelů, kolik by jich zůstalo, to lze stěží odhadnout. Asi 2 - 3000. Nejsem obhájcem Filatelie v té podobě, jak ji dnes známe, jen uvažuji realisticky. Kdo je průměrný český filatelista - dobře vydělávající čtyřicátník nebo spíš důchodce, který obrací každou korunu? Možná ani ten, ani ten. Ale jedno je stoprocentně jisté. Zdražení Filatelie by znamenalo tak velký úbytek čtenářů, že by se časopis buď zmítal ve finančních problémech nebo by zanikl úplně. Proto vypadá Filatelie tak, jak vypadá.
Bez názvu31
Vložen: 25. 06. 2009 - 21:05:07Odpovědět
Můj názor na vzhled časopisu je odlišný. Jsem vyučený tiskař a pracuji tedy v tomto oboru a v dnešní době je cena barevných tisků minimální. Jakto že Merkur-Revue je na znatelně lepší tištěné kvalitě? Jakto že má zatím,ale méně čtenářů než právě Filatelie? Je to všechno hodně totíž o tom že Filatelie je zavedenější značkou než Merkur-Revue. Také o tom, že i hodně filatelistů k Filatelii chová cit z let předešlých, kdy patřil ještě SČF. Chápu problém finanční, ale vemte si že katalogy jsou teď už ve většině případů také v barvě, tak proč ne Filatelie? Co se týče Švédska stím to nemůžeme srovnávat tam je mnohem větší základna a časopis se v barvě dozajista udrží. Tady u nás v ČR to je docela rizikové. Také by mne osobně zajímalo zdali by se u nás uchytil i třetí časopis? Jen stěží by přežil. Jinak s názorem, že Filatelie je takový malý monopol souhlasím. Zatím kromě Merkur-Revue nemá konkurenci. Vemte si třeba takovou Infofilu. S pomocí velmi ochotných lidí se nám podařilo vydávat obsahově bohatý magazín o filatelii. Pro čtenáře, kteří třeba mají paušální připojení nebo něco podobného je to magazín vlastně zadarmo. Tady je dobré srovnání Microsoft vs. Linux. Zatím je nejrozšířenějším operačním systémem Windows (Microsoft), ale po několika letech je Linux na tom o mnoho lépe a to díky tomu, že je zadarmo a volně šířitelný. Co se týče kvality i věci zadarmo můžou být kvalitní. Linux je toho řekl bych dobrým příkladem. Prostě skupinka nadšenců drtí monopol jakým Microsoft je. Filatelie-Klim a časopis Merkur-Revue je sice velkým konkurentem Filatelie, ale pořád je o mnoho slabší vtom smyslu, že nemá tolik čtenářů a nemá ani tolik zájemců o reklamu (což se od toho vše odvíjí). Někdo prostě nadává u nás na Telecom a další na Microsoft. Někteří filatelisté zase na časopis Filatelie. Neberme jim tento názor. Já jsem rozhodnutý poskytnout místo na Infofile pro každý názor a příspěvek. Můžeme si o tom popovídat a sdělit své názory a to je dobré. O všem se má s rozumem diskutovat. Co se týče časopisu Filatelie a to že nereagují na tento příspěvek je to možná i tím že Infofilu vůbec nesledují. Nevím proč se na internet též nesoustředí. Jejich stránky strácejí prestiž. Jak jsem už nedávno psal pranic se znich nedovíte a aktualizace je slabá. Minulá starší verze byla mnohem informačně bohatší. Stránky Filatelie-Klim jsou zase o mnoho lepší a tady na internetu mají navrh. Abych to něčím uzavřel je dobré že Filatelie a Merkur-Revue existuje. Jestli, ale budou filatelisté ubývat, tyto časopisy se neudrží a to by byla velká škoda. Co se týče obsahu jsou na vysoké úrovni oba jen se změnila doba a aby časopis přežil musí se využívat k reklamě. Jinak prostě nemůžou přežít. To je můj názor.
Cena casopisu a web site32
Vložen: 16. 02. 2003 - 01:36:18Odpovědět
Tim ze bydlím v cizine, platím rocne kolem 850 Kc za Filatelii. V CR stojí kolem 650 Kc rocne, coz delá 1,80 Kc na den. Tedy, i kdyby cena stoupla, snad by jsme to prezili? Kolik stojí balícek cigaret, pár piv atd? Vzdyd predce kvuli tomu pracujeme aby jsme meli peníze a radost z naseho volného casu a z nasih konícku! Uz ani nevzpomínám kolikrát jsem byl zklamán kdyz foto-reprodukce v casopisu byla tak spatná, ze jediná moznost si líp prohlédnou foto bylo na webu. A práve to by me zajímalo. Co se stalo ze stránkou "Domu Filatelie"? http://www.stamps.cz/ Jeste pred rokem to byla reprezentacní stránka, kde se daly precíst jak nové tak staré císla Filatelie, mela stránky co prezentovaly filatelistické experty atd. Najednou se web stránka "zcvrkla" na minimum. Proc? Je to jenom prechodní problém? Musím priznat, ze aspon me chybí.
RE: Cena casopisu a web site33
Vložen: 26. 02. 2003 - 13:41:14Odpovědět
Nejste jediný kdo si toho u nás všimnul. Nevíme proč na internet přestali sázet a vpodstatě jsou teď stránky hrozně chudé. Už to je docela dlouho co jsou takhle v novém. Také mi osobně stránky s minulou verzí přišli jako lepší než tyhle nové. Snad stím do budoucnosti ještě něco udělají.
Mnoho zdaru Infofile!34
Vložen: 16. 02. 2003 - 23:11:59Odpovědět
Vážení, co se týče mého názoru není to nic jednoduchého vydávat u nás časopis o filatelii v barvě. Víte co se týče Filatelie jejich základna je hodně složená ze starších filatelistů v důchodovém věku. Ty jsou na tom finančně opravdu špatně, ale když by se nám podařilo přilákat mládež k filatelii věřím že nejen že by mohla být Filatelie barevná, ale jsem si jistý že i třetí časopis by se ujal. Možná že díky Vám se toho ještě dočkám. Máte velké plány s internetem a to je dobré pro mládež, kteří ho hodně navštěvují. A také podle toho jak Infofilu sleduji máte i dobrý obsah a jsem si jistý že Vy by jste byli schopni takový třetí časopis vydávat. Asi to je hodně otázkou času, ale je fajn že Infofila existuje. Moc si Vašich plánů vážím, máte velký přehled a moře nápadů.
- Petr Janeček

Přidat komentář