Železnice na Štrbské Pleso na celinách

První byla úzkorozchodná trať ze Štrby na Štrbské Pleso o délce 4,8 km a stoupání 127 promile. Měla Riggenbachovu ozubnici. Dvě lokomotivy pro ni postavily strojírny ve Floridsdorfu. Veřejný provoz byl zahájen 28. července 1896. Lokomotiva tlačila vzhůru jeden vůz rychlostí 10 km/h. V srpnu 1932 byla trať pro pokles příjmů zrušena.

Tato trať je na celinách CDV 41/2 a 3 vydaných v roce 1930, CDV 46/2 a 3 vydaných v roce 1931, CDV 67/2 a 3 vydaných v roce 1937 až po zrušení trati.

Obrázek 1: CDV 41/2

Železnice na Štrbské Pleso na celinách


Obrázek 2: CDV 67/3

Železnice na Štrbské Pleso na celinách


Druhou byla Tatranská elektrická železnice (TEŽ). Z Popradu do Starého Smokovce byl provoz zahájen před vánocemi 1908. Druhý úsek ze Starého Smokovce do Tatranské Lomnice byl hotov roku 1911. Třetím úsekem ze Starého Smokovce na Štrbské Pleso projely vlaky v roce 1912.

Stanice Štrbské Pleso této dráhy je na celinách CDV 88/4 a 89/3 vydaných v roce 1948.

Obrázek 3: CDV 89/3

Železnice na Štrbské Pleso na celinách


Autor: Adolf Kuchyňka | 7. 7. 2003

Komentáře

Nejsou žádné komentáře

Přidat komentář


© 2002 - 2019 Zdeněk Jindra
ISSN 1214-4223