VW Brouk - definitivní konec jedné legendy

30. července skončila éra výroby patrně nejslavnějšího auta všech dob. VW Brouk, nebo-li Typ I, který se v Mexiku vyráběl od roku 1964.

Éra začala v roce1934, když Říšský svaz automobilového průmyslu pověřil Ferdinanda Porscheho, aby postavil "lidové vozidlo" neboli Volkswagen, který by si mohli dovolit i řadoví občané. Porsche stvořil malý vůz podobný brouku - a také mu po čase začali Němci říkat Käfer a Angličané Beetle.

V květnu 1938 Hitler osobně položil základní kámen pro továrnu, kde se VW měl vyrábět, a tím vlastně založil i město Wolfsburg, ale před válkou se Brouk nikdy na běžný trh nedostal. Zato po válce se stal součástí odlišných historických epoch - stal se symbolem Hitlerovy Třetí říše let třicátých, oporou "hospodářského zázraku" Západního Německa let padesátých a v později kultovním objektem éry hippies.

Brouk, po více jak 21 miliónech celosvětově prodaných kusů, neopustil scénu bez poslední pocty: mexický závod letos v létě vyrobil omezenou sérii v barvách světle modré a krémově bílé, stejné jako v 50. letech.

A co filatelie? Ano, i ta poctila VW Typ I mnoha známkami. Prosím, zde je menší ukázka:

VW Brouk - definitivní konec jedné legendy

VW Brouk - definitivní konec jedné legendy

VW Brouk - definitivní konec jedné legendy

VW Brouk - definitivní konec jedné legendy

VW Brouk - definitivní konec jedné legendy


Autor: Peter Hoffmann | 17. 9. 2003

Komentáře

Nejsou žádné komentáře

Přidat komentář


© 2002 - 2019 Zdeněk Jindra
ISSN 1214-4223