Reklama na celistvostech

Klasickou generální sbírku vybuduje časem snad každý filatelista, což ho většinou postaví před otázku co dál? Většina filatelistů po zralé úvaze přejde k poštovní historii. Poštovní historie pak představuje sbírání jednotlivých poštovních dokladů jednotlivých pošt, měst, krajů, států, nebo sbírání použití jednotlivých známek, sérii ... no prostě, je to už pak na každém pro co se rozhodne. Vznikají tak nádherné sbírky, které mnohdy máme možnost při troše štěstí shlédnout na filatelistických výstavách. Momentálně je asi nejpopulárnější sbírání jednoznámkových a vícenásobných frankatur na celistvostech, ale do popředí se začíná dostávat i sbírání reklamních celistvostí.

Reklamní celistvosti, jak už název sám napovídá jsou ty celistvosti, které využívají jinak prázdnou plochu celistvostí k reklamním účelům.

Vznik těchto celistvostí je na našem územý datován již na celistvostech R-U, kdy firmy začali graficky upravovat své adresy v záhlaví obálek. Některé zatím bez grafiky. Tento způsob lehké reklamy pro svou jednoduchost přetrval až do dnes (v současné době se s ním v obchodní korespondenci dá setkat také i když hlavičkové obálky nepoužívá moc firem, většina už předce jen preferuje razítko).



Dalším krokem, bylo doplnění klasického adresního textu o nějaký menší grafický výtvor (většinou se vztahující k druhu podnikání odesílatele)



Některé firmy šly ještě dál a začaly využívat přední stranu celistvosti ke své plné propagaci pomocí plné grafiky. Tento druh celistvostí se těší největší sběratelské oblibě a je podle toho také na aukcích finančně ceněn.



No a poslední formou reklamních celistvostí, která šla až do extrému s heslem ani kousek na zmar, jsou celistvosti s reklamním přítiskem i na zadní straně celistvosti.




Doufám že se Vám tento malinkatý úvod líbil. Časem budeme jistě pokračovat ukázkami nádherných celistvostí patřících do posledních dvou kategorií, které jistě potěší každého, kdo má o tento obor zájem.

Autor: Radomír Danenberger | 27. 5. 2003

Komentáře

Možnosti využití reklamních celistvostí

Ještě jednou k využití v exponátech

Přidat komentář  | Zobrazit komentáře


© 2002 - 2018 Zdeněk Jindra
ISSN 1214-4223