Nabídka našeho eshopu

Zásobník na poštovní známky - 60 stran - bílé listy - SAFE retro potisk - č. 100

• Cena: 935 Kč

Recenze MERKUR REVUE 6/2012

Úvodní článek "Doporučené zásielky s pečiatkou CHARGÉ" od autorů Radomila Květoně a Jana Klima je o označování doporučených dopisů. Označování doporučených dopisů se podstatně změnilo na začátku 19. století a rekomandační razítka se všeobecně zavedla v Rakousku 1.5.1839. Používala se pro vnitrostátní použití - chargé- znak NB a pošta do zahraničí - znak RECOM - Chargé. Doplněno fotodokumentací včetně unikátních materiálů a zajímavými údaji.

"Náchodské falzifikáty - lokalizácia blokov podkladových známok pre výrobu falzifikátov hodnót 200h, 500h a 1000h" od Radomila Květoně popisuje tyto padělky jako velmi dokonalé falzifikáty známek Hradčan. Autor v této studijní práci popisuje rozpoznávací znaky těchto padělků doložené obrazovými materiály. Údaje, kde mají možnost Hradčanáři významně rozšířit svoje znalosti.

Zdeněk Filípek v článku "Kruh se uzavřel" popisuje společný otisk tisk z rytiny K. Seizingera ze stokusového archu 1Kč Zimní sletové sokolské hry s nepotištěnými kupony a stokusovým archem 1Kč T.G.Masaryk. Doplněno fotografií.

Zdeněk Fritz v článku "Pozoruhodný autorský zkusmý otisk J. A. Švengsbíra" popisuje a podrobně se zabývá filatelistickou zajímavostí u ZT pětibarevného ryteckého přepisu známého obrazu malíře F. Hudečka "Noční chodec". Jedná se zřejmě o prvotní tisk se značnými barevnými odchylkami velmi vzácný materiál.

"Specializace při sbírání sovětských známek (II)" od autora Aloise Vávry je pokračováním jedinečné studie o zajímavostech těchto známek. Podrobné údaje o deskových soutiscích známek, zajímavosti o tisku známek, vše doplněno fotografiemi a obrazovou dokumentací. Autor se zabývá rozlišením tiskových technik, aby filatelista dokázal identifikovat opakovaná vydání některých známek včetně upozornění, jak rozpoznat padělky. Pro sběratele sovětských známek jedinečné a u nás dosud nepublikované informace.

"Masaryk 1920 500h II.retuš - 55.ZP - Určení známkového pole" od Radomila Květoně. Zde autor popisuje způsob identifikace toho známkového pole dokonce na nejvzácnější variantě této známky - hodnota 500h s přetiskem SO 1920.

František Sedláček napsal I. díl článku "Bitva o Jersey 1781", kde se zabývá platidly Velké Británie, kde je vyobrazena bojová scéna z této bitvy. Konkrétně 1 libra The States of Jersey typ rok 1976 a 10 librovky rok 1989. Autor se podrobně zabývá historií a průběhem této bitvy, kdy Francouzi napadli tento Britský ostrov a byli během jediného dne poraženi.

"Směrnice pro hodnocení Otevřené filatelie" od našeho jurymana Víta Vaníčka pojednává o nové výstavní třídě, která byla odsouhlasena 24. 6. 2012 na 72. kongresu FIP v indonéské Jakartě. Za sebe podotýkám, že tato třída byla podrobně rozebírána na filatelistickém semináři, který se konal v říjnu 2012 v Brně. Pro vystavovatele velmi užitečné informace.

"Filatelistická výstava PLASY 2012" je článek od místopředsedy SČF Jiřího Sedláka, v němž se zabývá propagační výstavou poštovních známek PLASY 2012, která se konala přesně týden po výstavě Lidice 2012. Autor zde popisuje zajímavé exponáty Lumíra Brendla, Pavla Hauznera či Václava Nováka, rovněž i další události z této výstavy.

Pokračuje seriál o papírových bankovkách z let 1820 - 1828 na území tehdejšího Rakouska. Bohatý obrazový materiál doplněný o reálnou kupní sílu tehdejšího obyvatelstva.

Zdeněk Fritz v článku "Předložen další křížový letecký dopis" popisuje dopis, který svůj název získal podle svého tvaru v rozloženém stavu. Lze jej složit na formát dopisu normálního rozměru, přičemž všechna 4 ramena jsou frankována známkami zemí, kam dopis postupně směřoval. Konkrétně se jedná o dopis, který byl v letounu Air France startující z Paříže dopravený nejdříve do Natalu v Brazílii, poté do New Yorku, dále Hong Kongu a zase zpět do Paříže. Doplněno fotografiemi.

"Zámorské územia spojeného královstva v minulosti a dnes" je dalším pokračováním seriálu od Zoltána Radušky. Tentokrát pojednává o ostrovech Bermudy, Anguilla, Britské Panenské ostrovy, Kajmanské ostrovy, Montserrat a Turks a Caicos. Doplněno barevnými mapkami i ukázkami emisí vydaných známek pro tato Britská zámořská území.

"Dánská studijní skupina československých známek" je článek, který pro Merkur Revue napsal Ing. Mogens Norbjerg a upravil jej Lumír Brendl. Autor píše o odborných společnostech, které se v zahraničí zabývají sbíráním a studiem Československých a Českých známek. Konkrétně se blíže zabývá Dánskou skupinou sběratelů československých známek, která v roce 2011 měla 34 členů.

"Kotor 1914 - 1918 (I)" od Lubora Kunce je jednak o historii této oblasti z období I. světové války a současně se autor zabývá dobovými pohlednicemi, či polní poštou z tohoto období. Bohatě doplněno obrazovým materiálem. Pro specialisty zabývající se tímto obdobím řada nových informací.

"Další poznámky k zajímavým prvorepublikovým poštovnám" od Zdeňka Fritze je o poštovnách na Plešivci, Ještědu a v Německé Lhotě (Příbram 1). Ukázky poštovních materiálů s otisky vzácných poštovních razítek.

"Územie smrti (I)" od J. Duffacka je ojedinělá rozsáhlá studie o tzv. Generálním Gouvernementu na území Polska komentující politicko-historické aspekty i poštovní a známkovou tvorbu tohoto území. Je rozdělena do několika dílů a tento díl začíná rokem 1939, kdy na základě paktu Molotov-Ribbentrop došlo k napadení a obsazení Polska vojsky nacistického Německa a tehdejšího Sovětského Svazu. Je zde podrobně popsáno správní rozdělení Generálního Gouvernementu do čtyř správních distriktů, zřízení židovských ghet doplněné obrazovým materiálem. Určitě se máme na co těšit v dalším pokračování. Něco podobného u nás doposud nebylo obdobným způsobem zpracováno!

Merkur Revue 6/2012 končí nově vydanými známkami České a Slovenské republiky a bohatou nabídkou filatelistických materiálu i literatury k prodeji sběratelům.

Recenze MERKUR REVUE 6/2012

Autor: Jaromír Petřík | 11. 1. 2013