První vlakové pošty na našem území

V prosinci 1843 byla dokončena a dána do provozu první parostrojní železnice, která spojovala Vídeň, Brno, Olomouc a Bohumín. Následovalo spojení mezi Olomoucí a Prahou 20.srpna 1845 a v říjnu téhož roku mezi Vídní a Prahou. Všech těchto železnic bylo používáno k přepravě pošty.

První vlakové poštovní úřady v rakouské monarchii byly zařazeny do vlaků na trati Vídeň – Bohumín patřící Severní dráze císaře Ferdinanda. Byla jim přidělena čísla 1 a 2. Pojízdné poštovní úřady pracovaly v samostatných vagónech. Jejich činnost spočívala v přijímání pošty na jednotlivých stanicích, třídění obyčejných listovních zásilek a v jednotném kartování rekomandovaných dopisů, balíků a cenných psaní a v odevzdání zpracovaných zásilek na příslušných místech určení.

První vlakové pošty na našem území

(obr 1) TL Rakousko: vagón vlakové pošty (poštovní ambulance) a razítko K•K•FAHRENDES POSTAMT No 2

První vlakové pošty na našem území

(obr 2) Výstřižek s razítkem Kontrolního oddělení poštovních ambulancí nádraží Severní dráhy císaře Ferdinanda Vídeň

První vlakové pošty na našem území

(obr 3) Dopis s razítkem K•K•FAHRENDES POSTAMT No 1

Autor: Adolf Kuchyňka | 23. 6. 2006

Komentáře

Chtěl bych upřesnit

Oprava

Přidat komentář  | Zobrazit komentáře


© 2002 - 2020 Zdeněk Jindra
ISSN 1214-4223