Přípravy na Pragu 2008 a veletrh Sběratel v plném proudu

Datum vydání: 28. 5. 2008


Přípravy na 11. ročník mezinárodního veletrhu Sběratel, který se letos koná o víkendu 12. – 14. září společně se Světovou výstavou poštovních známek PRAGA 2008, vrcholí.

Tato velkolepá akce bude největší sběratelskou událostí v patnáctileté historii samostatné České republiky.

Přestože filatelie bude mít v Praze největší zastoupení, nepřijdou zkrátka ani sběratelé dalších oborů. Podle stavu přihlášek se na veletrh chystají obchodníci s historickými pohlednicemi, mincemi a bankovkami, minerály a drahými kameny, telefonními a dalšími kartami i dalších netradičních sběratelských vášní.

Na veletrhu Sběratel každoročně vystavuje přes 200 vystavovatelů ze čtyř desítek zemí. Letos se jejich počet ještě zvýší. K tradičním vystavovatelům-obchodníkům se připojí například italské firmy Philcap a MasterPhil, Postiljonen a AB Philea ze Švédska, Philatelie Mannesberg z Belgie, Philatelia Hungarica, Ateeme ze Španělska, řada německých, rakouských, holandských a anglických firem a pochopitelně kolem stovky českých vystavovatelů. Z nich bude třeba poprvé nabízet sběratelský materiál Filatelie Trojan, Dokumentační a.s. či Papírny Brno.

Důležité místo na veletrhu spojeného s výstavou Praga budou zaujímat poštovní správy a mincovny. Numismatika díky postupnému zavádění eura získává stále více na oblibě, a tak na veletrhu nebudou chybět ani česká, slovenská, maďarská či rakouská mincovna. K dosavadním dvaceti přihlášeným poštovním správám (+ dalším známkovým zemím) v posledních dnech přibyla Grónská pošta (viz její příležitostné razítko).







Neváhejte s ubytováním

Pro návštěvníky Světové výstavy PRAGA a Mezinárodního veletrhu Sběratel zajistili pořadatelé 13 smluvních hotelů nejrůznějších kategorií. Cestovní kancelář Čedok vybrala hotely, které jsou přímo na Výstavišti, ale také v centru města. Neváhejte a objednejte si ubytování již nyní na http://www.cedok.com/Praga2008/

Poslední zvonění pro přihlášky obchodníků

Pořadatelé žádají všechny obchodníky, kteří dosud váhají s přihláškou, aby ji neprodleně poslali, neboť koncem června se bude již zakreslovat rozmístění stánků ve výstavních halách podle sběratelských oborů. Později již nelze zaručit, že například obchodník s filatelií bude v oboru filatlie, numismatik v oboru numismatiky a pod.

Záštita prezidenta České republiky

Nad Světovou výstavou poštovních známek PRAGA, která se v Praze koná po dvaceti letech, převzal záštitu prezident České republiky Václav Klaus.

Záštitu rovněž poskytli předseda Senátu Parlamentu České republiky Přemysl Sobotka a primátor hlavního města Prahy Pavel Bém.

Patronát nad výstavou má Mezinárodní filatelistická federace FIP a asociace novinářů AIJP.

K výstavě, na níž se představí přes 500 soutěžících z 63 zemí, vydala Česká pošta již řadu poštovních známek a aršíků. Připravena jsou rovněž razítka.

WIPA hned po Praze

Tři dny po skončení veletrhu Sběratel a světové výstavy PRAGA v Praze začíná ve 280 km vzdálené Vídni evropská výstava poštovních známek WIPA. Načasování obou výstav je ideální především pro obchodníky a návštěvníky ze vzdálených zemí, kdy mohou obě nádherná města bez problémů navštívit. Navíc oficiální partner výstavy Praga a veletrhu Sběratel – cestovní kancelář Čedok – nabízí do Vídně výlety. Podívejte se na http://www.cedok.com/Praga2008/

Důležité sdělení

Opět se na našem veletržním trhu objevila firma, která chce těžit z nepozornosti a důvěřivosti vystavovatelů. Po vzoru rakouské firmy Construct Data Verlag AG, která do loňského roku za nepřiměřenou cenu nabízela zveřejnění firemních údajů v katalogu FAIR Guide, se nyní objevila firma Expo Guide z Mexika (?!), která rovněž za nehorázných podmínek nabízí zápis do svého stejnojmenného internetového katalogu www.expo-guide.com. To, že dikce akvizičního dopisu a úprava objednávkového formuláře se nápadně podobá dokumentům firmy Construct Data Verlag je jistě jen náhoda.

Nejhorší na celé věci však je – a zde prosím čtěte pozorně – že objednávkový formulář na zápis do katalogu se na první pohled tváří jako by byl poslán pořadatelem veletrhu. Samozřejmě Progres Partners Advertising s nekalými praktikami firmy Expo Guide nemá nic společného, firmu nezná a jak všichni vystavovatelé vědí, na zápisy do katalogu veletrhu používá vlastní formuláře.

Autor: Jindřich Jirásek

Vytištěno ze serveru https://www.infofila.cz