Patnáct let pravidelného provozu německých rychlovlaků ICE

Roku 1985 oslavovalo Německo 150 let vzniku železnice. Téhož roku dodal tamní průmysl prototyp elektrické motorové jednotky, původně označený jako InterCity Experimental, používající zkratku ICE.

Patnáct let pravidelného provozu německých rychlovlaků ICE

Výroba první šedesátikusové série jednotek ICE 1 řady 401 s jedenácti vloženými vozy byla zahájena roku 1990. Měly nejvyšší dovolenou rychlost 280 km/h a zkratka v jejich názvu už měla částečně jiný význam – šlo o vlaky InterCityExpress. Německá spolková pošta vydala ke startu vysokorychlostní dopravy Německých spolkových drah známku 60 Pf (porto na dopisnice) a dvě razítka prvního dne vydání v Bonnu a Berlíně.

Patnáct let pravidelného provozu německých rychlovlaků ICE
Razítka prvního dne vydání na známce ke startu vysokorychlostní dopravy Německých spolkových drah

Od změny jízdního řádu 2. června 1991 vstoupil systém vlaků ICE do rutinního provozu. V hodinových intervalech z Hamburku přes Frankfurt do Mnichova.

Patnáct let pravidelného provozu německých rychlovlaků ICE


Autor: Adolf Kuchyňka | 2. 11. 2006

Komentáře

Nejsou žádné komentáře

Přidat komentář


© 2002 - 2019 Zdeněk Jindra
ISSN 1214-4223