Muzeální lokomotivy firmy Hartmann

Továrna na lokomotivy celým názvem Sächsische Maschinenfabrik dříve RICH. HARDTMANN Aktiengesellschaft Chemnitz dodala sasským železnicím převážnou část jejich lokomotivního parku. Pod výrobním číslem 164 v ní byla v roce 1861 vyrobena také tendrová parní lokomotiva (1 B) MULDENTHAL, zachovaná v původním stavu v dopravním muzeu v Drážďanech. Lokomotiva se v provozu velmi osvědčila zejména pro dobré jízdní vlastnosti při projíždění oblouků. Byla v provozu do roku 1947 na dráze Bockwa – Oberhohndorf a pak až do roku 1953 při posunu v kamenouhelných lomech August Bebel, Zwickau. V roce 1955 byla opravena a předána muzeu.

Muzeální lokomotivy firmy Hartmann


Nově koncipované a 12. dubna 2003 otevřené průmyslové muzeum v Chemnitz má mezi exponáty parní lokomotivu 98 001 postavenou v roce 1910 pro Windbergbahn. Lokomotiva byla do roku 1966 na záloze a v současné době má ujetých kulatých 1 milión kilometrů. Od roku 1979 stála v železničním muzeu Chemnitz - Hilbersdorf a na nové místo byla přemístěna v noci z 2. na 3. února 2003. Tato lokomotiva je zobrazena na příležitostním razítku k výstavě známek "CHEMNITZ 03", konané v muzeu ve dnech 3.-5. října 2003.

Muzeální lokomotivy firmy Hartmann


Autor: Adolf Kuchyňka | 31. 12. 2003

Komentáře

Nejsou žádné komentáře

Přidat komentář


© 2002 - 2019 Zdeněk Jindra
ISSN 1214-4223