INFOBRIEF – nový produkt Německé pošty

Datum vydání: 23. 3. 2010


Německá pošta představila zajímavý produkt určený k zasílání většího množství reklamních zásilek či tiskovin. Jmenuje se INFOBRIEF. Jeho výhodou pro odesílatele je nižší cena oproti standardním poštovním sazbám (např. základní cena pro vnitrostátní zásilku v Německu činí u INFOBRIEF již 0,35 € oproti běžnému poštovnému 0,55 € / každou zásilku). Příznivou skutečností je, že tento produkt lze využít i pro zaslání relativně malého množství zásilek (např. 50 kusů). Ale ani větší množství není problémem, naopak veškeré zásilky do 5.000 kusů jednotlivého podání je možno domluvit a podat na jakékoliv německé poště. Pro poštovní správu je výhodou, že u vnitrostátních zásilek má na doručení až 4 pracovní dny, takže může těmito dopisy „vytěžovat“ doručovatele ve dnech, kdy mají relativně méně zásilek a pošta tak dosáhne jejich vyšší produktivity práce. Jako dodatečnou službu nabízí poštovní zpráva opatření zásilky specifickou „známkou“ připravenou pro konkrétního odesílatele. Dopisy je ale možno frankovat i frankotypy, FRANKITem (digitální známka) případně vytištěním německé známky PLUSBRIEF či počítačové známky STAMPIT.

Vzhledem ke svému partnerství s DHL nabízí Deutsche Bundespost tuto službu i pro mezinárodní zásilky – pod značkou INFOBRIEF International. I v tomto případě může odesílatel využít úsporu na poštovném, které začíná již od 0,55 € / 1 zásilku. Příkladem využití této služby může být novinová zásilka, kterou jsem před několika dny obdržel od Mezinárodní federace filatelistických novinářů (AIJP, www.aijp.org).


Obr. 1 – zásilka prošlá službou INFOBRIEF International z Německa do ČR (2010)

Nezní Vám to jako sci-fi či hudba hodně vzdálené budoucnosti, kterou si před 10 lety asi nikdo z nás nedokázal ani představit ? Mne tedy ano!

Autor: Lubor Kunc
lubor.kunc@seznam.cz

Vytištěno ze serveru http://www.infofila.cz